Brandurile nu mai au niciun motiv sa ramana pe Profil si sa nu treaca la Pagina de Facebook

De când a trecut Facebook la noile facilități pentru pagini, nu mai există niciun motiv pentru care companiile, atât cele mari, cât și cele mici, să rămână în continuare pe profiluri de persoane. Am discutat mai demult pe tema asta și mai mulți administratori de conturi de Facebook și ei susțineau sus și tare că profilul îi avantajează.

Ca să explic de ce nu mai au niciun motiv să rămână pe profil, trebuie să clarificăm de ce unele companii au vrut să își facă profil pe Facebook și nu pagină.

Libertate mai mare să faci spam pe Facebook

Oamenii cu care am vorbit și au ales profil în loc de pagină au făcut asta pentru că puteau să strângă fani prin adăugarea manuală de oameni găsiți pe Facebook. În cartea mea, treaba asta se numește spam – când trimiți o solicitare de prietenie din partea unei companii. Cu pagina nu puteai să faci așa ceva.

Dacă userul respectiv accepta prietenia, atunci puteai comenta pe profilul omului cu profilul companiei tale. Treaba asta se poate face acum cu ajutorul paginilor de Facebook, dacă userul a dat LIKE paginii tale. Te poți loga ca pagină(de la Account Settings) să comentezi și să dai LIKE-uri pe wall-ul fanului tău. Deci nu mai ai motive să ai profil și nu pagină.

Comentarii în nume propriu și comentarii în numele paginii

Înainte nu puteai să stimulezi conversația cu contul cu care ai creat pagina. Acum, de când Facebook a făcut modificările, poți să comentezi atât în nume propriu, cât și în numele paginii. Mai mult, pagina te lasă să faci public administratorul, dacă vrei să îi dai o față umană companiei tale pe social media.

Layout-ul mai mișto al Profilului vs. Pagină

Profilul de Facebook nou avea pozele alea pe care poți să le personalizezi așa încât să arate ca un branding de site. Acum, de când avem paginile noi, pozele din partea de sus sunt și pe pagină în același layout. Încă un motiv dărâmat.

Profilul îți dă notificare pe mail, pagina nu

Așa era înainte. Cu toate astea, aveai HyperAlerts(despre care a scris Cristi) pentru paginile pe care le administrezi. De când cu paginile noi, ai alerte direct de la Facebook pe adresa ta de email. Mit dărâmat.

Mai mult, pagina de Facebook nu este în contradicție cu Termenii și Condițiile Facebook, pe care ar fi bine să le citești, dacă administrezi o prezență în rețea. Pe lângă faptul că ea respectă termenii, poți să îi faci reclamă mult mai ușor, atât ei, cât și update-urilor pe care le pui pe Wall, prin Social Ads (adică reclame contextualizate cu cercul de prieteni ai utilizatorilor din targetul tău – fac un articol separat despre asta).

Chiar aseară, în sensul ăsta, am dat Unfriend celor 76 de branduri cu care eram prieten, lucru pe care te invit să îl faci și tu, ca să obligăm brandurile să treacă pe pagini.

26 thoughts on “Brandurile nu mai au niciun motiv sa ramana pe Profil si sa nu treaca la Pagina de Facebook”

  1. @stefane mă gândesc că până se prinde toată lumea de schimbări mai durează, așa că mai bine îi ajutăm un pic

  2. E o mica diferenta intre profilul nou si pagina noua. Acele poze de sus de la profil sunt statice, pe cand la noul format al paginii, acestea sunt random.

    Practic la noua pagina nu pot sa fac un colaj, pentru ca de fiecare data o sa-mi apara alte poze acolo.

  3. Pe langa toate motivele acestea, se adauga si faptul ca baza de fani ramane constanta, macar prin prisma faptului ca un cont oficial nu este chiar atat de usor de desfiintat, de volatil.

    In plus, profilul de utilizator este complet neprofesional si uneori intruziv.

  4. @fishington intruziv e cel mai important punct.

    Să știi că o pagină oficială se poate chiar recupera, pe când un cont nu prea.

  5. Asa este. In plus, cu cat te mobilizezi mai rapid ca sa pui la punct pagina oficiala, cu atat scade riscul ca altcineva sa se foloseasca de reputatia brandului tau. Deci da, si noi vrem sa vedem pagini oficiale cat mai multe!

  6. Vreau sa vad momentul in care Facebook Romania va inchide profilurile de branduri si ii va soma sa isi faca pagina

  7. Oricum, schimbarea pe care-au adus-o paginilor e foarte foarte ok. Am fost nitel sceptic cu noul profil, dar la am dat upgrade la pagina cum am primit mailul.

    “Use Facebook as Page” si Featured Likes mi se par extrem de utile. La fel si posibilitatea de a comenta ca user, chiar daca esti administrator.

    Nu prea inteleg de ce ar folosi cineva un profil normal pentru un brand, intrucat la un moment dat (pe la 5000 de “prieteni”) tot trebuie sa treaca la un fan page.

  8. Pai dupa ce dai Use Facebook as Page poti sa dai like la niste pagini, ca si cum ai fi de pe profilul tau.

    Ai un news feed separat cu ce posteaza aceste pagini in momentul cand folosesti Facebook ca pagina, nu ca user, iar daca intri in setari o sa poti alege niste pagini care sa fie tot timpul vizibile cand cineva intra la tine pe pagina.

    De exemplu la mine (http://www.facebook.com/greywolfstudios ) am 4 pagini pe care le-am pus featured.

    Chiar daca eu am dat like la 20 de pagini, aceste 4 pagini vor fi mereu vizibile in stanga, la Likes.

    Daca nu le bifez ca featured, o sa se roteasca impreuna cu celelalte si din moment ce-s random, nu vor fi mereu vizibile, pentru ca pe pagina nu apar decat 5 pagini din cele la care ai dat like.

    La fel si cu page owners, daca ai mai multi admini pe pagina, poti alege sa apara doar unii din ei ca featured page owners.

  9. @Radu cred că tocmai am descoperit un nou mod de a vinde publicitate pe Facebook – Featured Likes – evident fără să îi implici pe cei de la Facebook.

  10. Desi am sters o gramada de conturi de organizatii, inca mai gasesc 1-2 care au scapat. O sa iti ia ceva timp.

  11. Am si eu o intrebare: Referitor la profil vs page, o companie/firma/organizatie care si-a facut pagina de facebook ca si profil, credeti ca ar renunta la 2000 de prieteni spre exemplu in detrimentul unui nou profil ?! De ce ar face asta ?

  12. Pentru că poate să și-i mute pe pagină, iar apoi să depășească 5000 de fani. Facebook te limitează la 5000 de prieteni pentru profil. Argumentul ăsta mi se pare suficient – vrei să crești, treci pe pagină.

  13. Buna, am si eu o intrebare: o data ce ai ales sa ai pagina, mai poti reveni la profil ?in cazul in care doresc sa imi promovez un mic shop de creatie si daca o sa mi se para prea rigid totul la o pagina, mai pot reveni la profilul vechi? multumesc.

  14. În ce sens rigid? Că nu poți face spam adăugând tu oameni? :)

    Că în rest e cât se poate de “flexibil” totul. Poți folosi profilul tău normal pentru a trimite linkuri si recomandări către pagină sau către site-ul micului shop de creație, iar pagina magazinului pentru promovarea magazinului.

    Practic ai două locuri în care poți promova magazinul (profilul tău + pagina).

    “Un mic shop de creatie” nu poate avea un profil. Profilul este pentru oameni, oameni din ăștia care merg, vorbesc… există. Nu ți se pare ciudat ca un magazin să te adauge ca “prieten”?

    Eu, de exemplu, nu voi apela niciodată la serviciile cuiva care face spam și nu cred că sunt singurul care are aceeași părere.

  15. buna Radu,

    am inteles acum. nu stiam ca poti pastra si profilul si pagina. ma temeam ca o sa imi pierd contul meu personal si prietenii.

    am crezut ca pentru a avea o pagina se face o conversie in urma careia mi-as fi putut pierde profilul.

    bun.multumesc.good news:)

  16. @ioana și radu Poți să ai și profil și pagină dacă apelezi la o strategie de tipul următor:

    – pagină de companie/brand/produs pentru canalul central de comunicare
    – profil de angajat al companiei, care se ocupă de administrarea paginii și de PR-ul companiei/brandului/produsului

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *