Trafic, continut si o comunitate inainte de bani pe blog

Google Analytics: How to Identify Top Performi...
Image by Ivan Walsh via Flickr

Dacă te așteptai să dai peste un ghid de Adsense sau de bani pe post, atunci n-ai nimerit bine. Articolul ăsta e pentru bloggerii care au deja trafic, conținut și o rețea/comunitate formată în jurul propriului blog. Abia după ce ai ajuns la nivelul ăsta, poți să începi să ai pretenția să scoți bani din blog. Nu intru în detalii despre cum poți să ajungi aici.

Au făcut asta Bobby, Zoso sau Alex.

Să trecem, deci, la lucruri mai serioase. Am lucrat mai bine de un an și jumătate în agenție și știu despre ce vorbesc.

Am un blog, ce fac cu el?

În principiu, scrii. Aduni trafic, comentarii, like-uri, tweeturi, reacții, generezi valoare adăugată. Într-un cuvânt – îl crești.

Pe cine contactez de la toate acele agenţii ca să le spun “uite am şi eu blogul acesta, scriu în principal despre asta şi asta, poate mă aveţi în vedere pentru vreo campanie”?

E simplu, iei legătura cu un account manager dintr-o agenție sau cu un Online PR/Manager. Ia lista de agenții care fac campanii pe bloguri sau vorbește cu un consultant din aceeași listă. Prima întrebare pe care poți să i-o pui este: ”Dacă mi-ai citit blogul, ce părere ai, s-ar potrivi pe campaniile pe care le derulezi tu/le derulați voi?”. De aici poți să primești primul feedback în legătură cu blogul tău și campaniile online.

De regulă, ai mari șanse să candidezi la campanii dacă nu ai înjurat pe blog, dacă argumentezi civilizat și dacă scrii corect. Asta dincolo de trafic, de care vorbim mai jos.

Unde mă înscriu? Ce să le spun?

Tot la lista de care ziceam mai sus trebuie să apelezi. Vezi în ce categorie se încadrează blogul tău – e personal, de nișă(cooking, sport, comunicare, mașini, tehnologie, etc.) și spune-i direct agenției în ce fel de listă ai vrea să fii băgat. Le faci și lor viața mai ușoară.

Ce se cere, ce se oferă?

De obicei, se cere trafic(vizitatori unici/zi, vizitatori pe lună, afișări/zi, pe lună, pe săptămână), număr de comentarii, timp mediu pe site petrecut de vizitatorii tăi, treburi din astea. Și se mai cere și un preț estimativ pe care îl pui tu pe un articol/un banner 125×125/un banner 728×90/un banner 300×250. Cam astea sunt cerințele. Cifrele de referință variază de la agenție la agenție și de la campanie la campanie, așa că mai bine întreabă care sunt cerințele de fiecare dată când stabilești un contact nou.

Dacă îi interesează traficul, care e procedura normală pentru a le demonstra câţi vizitatori am? Ne luăm după trafic.ro, Analytics sau WordPress Stats?

Cam orice tip de statistici generate de un site terț sunt acceptate ca să demonstrezi traficul. Totuși, Google Analytics e opțiunea 1, Trafic.ro pe 2 și apoi celelalte date de trafic. Nu o să accepte mai nimeni WordPress Stats, pentru că nu oferă date complete.

La ce să mă aştept?

În principiu, trebuie să ai multă răbdare, pentru că nu sunt campanii cu covrigi în coadă la tot pasul. Dacă ai un blog de calitate și feedbackul de la agenție e bun, iar traficul e peste media blogurilor de genul tău, atunci o să vină și campaniile. Tu arată că poți să stârnești reacții, mai ales în legătură cu branduri/idei. Dacă nu vrei să promovezi produse pe gratis, atunci alege cauze ONGiste serioase și strânge reacții în jurul lor, fă meet-ups, arată că poți să influențezi ceva cu blogul tău.

Dacă cer prea mulți bani, voi fi șters direct de pe orice listă viitoare?

Nu. Cere bani în funcție de campanii – dacă e un lovebrand de-al tău, poți să ceri mai puțin, ca să te asiguri că vei mai avea campanii de la ei. Dacă nu îți place așa de mult brandul, însă clientul insistă să te aibă în mediaplan, atunci poți să crești liniștit prețurile cu 10-15%. Nu se va supăra nimeni, mai ales dacă vii cu argumente.

Așa arată un altfel de ghid de făcut bani din blog. N-are sens să te complici cu SEO Spam, bani pe post sau alte mizerii de genul ăsta, pentru că abia îți scoți banii de țigări fumate în timpul scrisului articolelor pe blog.

Articolul ăsta a pornit de la întrebările lui Radu.

Enhanced by Zemanta

12 thoughts on “Trafic, continut si o comunitate inainte de bani pe blog”

  1. Unde mă înscriu? Ce să le spun?
    Asta este partea din articol care intereseaza pe toata lumea. De cele mai multe ori bloggerii incepatori sau cei care nu au mai participat la campanii NU STIU aceste lucruri. Ei nu stiu ca pot trimite mail organizatorilor si pot solicita un feedback. Majoritatea scriu articole, sunt activi, unii au si trafic bun … si asteapta sa fie cautati, dar din pacate nu asa stau lucrurile.
    Bun articolul.

  2. Nu vin agentiile peste tine decat in cazuri foarte rare. De cele mai multe ori, trebuie sa iti faci singur conexiunile cu furnizorii de campanie. E la fel ca in vanzari.

  3. Din pacate pentru mine, la ce articole am scris pe blog si ce subiecte tratez eu acolo … slabe sanse sa prind vreodata un contract de publicitate cu cineva.
    Singura multumire ramane faptul ca nu a trebuit sa pup in fund pe nimeni si mi-am scris articolele foarte obiectiv si argumentat. Din pacate adevarul doare si mai ales deranjeaza.

  4. Bun articolul. Multam pentru informatii. La mai multe de acest fel. Saptamanile trecute m-am intalnit cu mai multi copii, adolescenti, oameni maturi, bogeri din Mures care vroiau sa se cunoasca intre ei. Am sugerat ca se poate face si pe la noi un eveniment pe tema asta. Tu esti in domeniu…poate poti sa-mi dai niste sfaturi. Spor

  5. Frumos articolul si cu raspunsuri simple la intrebari grele pentru cei incepatori. Ma cam pierdusei la articolele cu shortsup si romania, dar ma bucur ca-ti revi:))

  6. @ionel ia legatura cu agentiile de la voi, din Mures(daca exista) si incercati sa puneti la punct o retea locala de bloggeri. Cred ca ar avea foarte mare succes, daca ar fi vanduta mediului de afaceri din judet.

    @floryan ma bucur ca ai revenit. Mai am si articole despre diverse, dar rare, asa ca stai linistit.

  7. Mai multe agentii de publicitate da nu au domeniul asta la activ. In general pe presa se axeaza. Blogurile nu exista in conceptia lor desi unii dintre noi au mai multe vizite decat siteuri de ziare si alte publicatii.
    Intrebare: voi cum m-ati gasit pentru campania cu balonul Orange. Pe ce criteriu m-ati selectat?

  8. Discuta cu o agentie care se ocupa de vanzari media pentru publicatiile online din judet. Poate vor sa isi extinda activitatea.

    Te-am gasit prin Google si recomandari si te-am selectat ca aveai ceva trafic si comentarii.

  9. Pingback: Duminica, link-uri valoroase si lenea | Lenesu's Blog

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *