Orange Online MeetUp #8 – SEM cu eSearchVision – live

Diseara la Orange Online MeetUp avem doua invitate din Franta, care vor vorbi despre Search Engine Marketing(pe scurt SEM).

Amelie de Cheffontaines(LinkedIn) este Sales Manager de mai mult de 3 ani la eSearchVision, o agentie de Search Engine Marketing. Ea se ocupa de vanzari pentru compania care a ajuns sa aiba 7 sedii in 5 tari diferite si despre care se spune ca ofera cea mai cuprinzatoare solutie de Search Management pentru specialistii in marketing.

Hodalu Essohana Assih(LinkedIn) are peste 4 ani de experienta in domeniul Search Engine Marketing si in prezent este Senior Account Manager la eSearchVision, alaturi de Amelie.

Nu mai trec prin clasicele pasaje introductive, ci trec direct la subiect. Vorbim despre SEM, adică, pe românește, marketing pe și prin motoarele de căutare. O să povestim despre optimizare, how-to, pași cu un manager de vânzări(Amelie) și cu un account director(Hodalu).

Începem cu lucrurile de bază și aflăm ce e un search engine și cum putem să ne punem reclame pe el. Nu intru în detalii, pentru că se respectă standardele.

Comparație – search medium vs. content medium – diferența cea mai mare este că utilizatorul are deja activată în minte o căutare/o cerere, spre deosebire de zona de conținut, în care nevoia trebuie activată înainte să îl atragi pe utilizator.

SEM = pay per click și licitație blind(nu cunoști concurența sau bugetele)

*o mică precizare despre Google – ei dau locurile cele mai bune pentru clienții care plătesc cel mai mult pentru campaniile de Search Engine Marketing


Prima întrebare din sală
– câți clienți are în administrare un account din eSearchVision – depinde de website, campanie, buget și volum de muncă. Bine, se admit maximum 5 clienți/specialist.

Bugetul minim e de 10.000 de Euro/lună – asta demonstrează că suntem extrem de departe de industria din Franța.

Se pare că subiectul de interes e comisionul și volumul de bani care se vehiculează în Franța. Încă încerc să văd relevanța discuției în contextul pieței din România. Amelie tocmai a zis că toate cifrele pe care le-a spus despre piața din Franța nu se aplică pentru piața din România. Sunt medii diferite de afaceri.

Optimizarea SEM se face pe un drum de conversie, pe căutări, afișări, clickuri, redirecționarea, conversia finală. O să detaliez pentru fiecare în parte, exemplele și sfaturile pe măsură ce apar în discuție.

(scuze pentru textul scurt la fiecare, dar nu consider ca punctele de mai jos au nevoie de explicații suplimentare)

Căutarea – alege cu atenție cunvintele cheie. Fii acolo unde caută utilizatorul produsul/domeniul sau serviciul tău. Dacă ratezi un cuvânt cheie, atunci pierzi clienți, iar dacă pui prea multe, atunci costurile cresc nejustificat. Trebuie să fii cât mai relevant în căutarea pe care o accesează utilizatorul.

Afișările – numărul mare de afișări crește incidența clickului. La fel cum în publicitatea clasică, nu doar clickul pe banner e important, și în SEM e importantă afișarea(care influențează utilizatorul chiar dacă nu dă click). Deci, practic trebuie să aloci bugetul mare campaniei care merge cel mai bine.

Clickuri – le primești dacă reclama ta e plasată bine, în partea de stânga-sus a ecranului – scump, iar dacă vrei să plătești mai puțin, primești loc în partea dreaptă, mai puțin privilegiat. Aflăm că Google dă locuri mai bune campaniei cu clickuri mai multe și buget mai mare…

Redirecționare – se testează similar cu modul în care se testează reclamele – construiești 3 pagini diferite pe care trimiți utilizatorul care a dat click, apoi analizezi care dintre ele e mai eficientă, după care investești bugetul proporțional cu performațele paginilor.

Conversie – după ce i-ai adus pe site, trebuie să vezi ce cuvinte cheie ți-au generat vânzările cele mai multe, în perioadele cele mai bune ale zilei.

*surprinzător de multe întrebări și de data asta la Online MeetUp, însă puține aduc cu adevărat valoare adăugată.

De ce ar trebui să cumpere clientul și PPC și TV pentru un serviciu? Pentru că media tradițională se integrează cu mediul online, ca să nu pierzi clienții care nu te găsesc pe motoarele de căutare după ce a văzut reclama la serviciul/produsul tău la TV și a decis că îl vrea sau că vrea să afle mai multe.

Ei, în contracte, oferă 3 luni de probă – pot pleca oricând clienții. Nu se poate estima cu adevărat performanța unei campanii garantat, așa cum insistă unii prezenți în sală. Mai bine lași clientul să plece dacă se apucă să îți ia la bani mărunți estimatele, după 1-2 luni, mai ales dacă ați planificat o campanie pe termen lung. Problema e reală doar la noi, în alte industrii lucrurile sunt mai simple – nu merge, renegociem amiabil.

Toată discuția s-a dus spre cazuri destul de specifice, pe care n-are rost să le trec pe blog, pentru că oamenii din sală au tratat MeetUp-ul ca pe o sesiune de consultanță individuală gratuită. O să fie mult mai interesant să vezi prezentarea, în momentul în care o vor pune pe blogul MeetUp

7 thoughts on “Orange Online MeetUp #8 – SEM cu eSearchVision – live”

  1. Pingback: Orange Online MeetUp #7 – SEM cu eSearchVision – live - Ziarul toateBlogurile.ro
  2. Pingback: How it was at Online MeetUp #8 with Amélie De CHEFFONTAINES and Hodalu Essohana ASSIH, 2010.09.20, Orange Concept Store? « Attorney Legal Blog
  3. Pingback: VreauForum.com » Blog Archive » Orange Online MeetUp #8 – SEM cu eSearchVision – live | Titus Blog

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *