Studiu de audienta pe Twitter

steag

Săptămâna trecută am făcut un studiu de audiență pe Twitter ca să determin vârsta şi data naşterii utilizatorilor din România. Numărul fiind unul încă redus, am ales un eșantion reprezentativ de 100 de persoane, din cei peste 5000 de utilizatori de la noi din țară.

Studiul s-a desfășurat ad-hoc, cu ajutorul hashtag-ului #ziuameae, pornit de către @fatadinport printr-un mesaj fără scop comercial. Am preluat mesajul şi am propus să facem studiu pe tema asta, promițând că public rezultatele după ce le analizez. Conversația a demarat şi în 3 zile am primit peste 100 de răspunsuri.

Mulțumesc tuturor celor care au dat retweet și m-au ajutat să strâng toate datele de care aveam nevoie ca să fac studiul ăsta.

Rezultatele arată așa:

grupedesex

În primul rând am stabilit că suntem echilibrați ca număr băieți și fete pe Twitter în România. Deci și fetele de la noi sunt obișnuite cu tehnologia. 🙂

Apoi am aflat că vârsta medie pe Twitter la noi este de 23 de ani, aproximativ, împărțită pe grupe de vârstă așa:

grupedevarsta

63% dintre utilizatori sunt între 19 și 24 de ani, iar din restul doar 18% sunt peste 27 de ani. Populația e tânără și formată în principal din oameni din domeniul marketingului și comunicării, fiind în special din categoria ”early adopters” – adică tipul de persoane cel mai probabil să experimenteze un produs nou – target perfect pentru orice promoție de produse inovative.

Apoi, am mers mai departe și am împărțit Twitterimea pe zodii, mai ales că era un miniconcurs de care zodie are mai mulți membri:

grupedezodii

Am aflat că sunt cei mai mulți Capricorni, Scorpioni și Fecioare cu câte 11%, apoi cu câte 10% urmează Gemenii și Berbecii, iar pe 3 se plasează Racii cu 9%.

Deci predomină utilizatorul de Twitter român este, conform zodiacului, predominant: disciplinat, loial, serios, practic, se orientează către succes(Capricornii), hotărât, rafinat, tainic, curios, gelos și smecher(Scorpionii), modest, obiectiv, meditativ, cu un simt pronunțat al datoriei(Fecioara).

V-a fost de ajutor studiul meu? Ce alte caracteristici ar mai putea fi studiate la nivel de audiență pe Twitter?

Aștept cât mai multe sugestii.

29 thoughts on “Studiu de audienta pe Twitter”

  1. nr. de raspunsuri = reprezentativ daca repartitia raspunsurilor creeaza un grafic similar cu Clopotul lui Gauss(aka repartitia normala).

  2. nu prea e reprezentativ, dar astea sunt concluziile de la 100 de oameni 🙂

    Mie mi-a placut partea cu zodiile, eram chiar curioasa care e majoritara

  3. @copila blonda

    Cred ca daca raspundeau 500, atunci erau si mai apropiate procentele la zodii, pt ca intr-un grup de oameni mare, luat aleatoriu, se cam egalizeaza proportiile. Cel putin empiric asta am observat 🙂

  4. @marie jeanne

    personal, ma asteptam sa fie mult mai multi baieti pe twitter decat fete si nu e o remarca misogina deloc, ci doar observarea modului in care actioneaza grupul de fete cu care sunt prienten 😉

  5. @Titus nu, nu asta inseamna esantion reprezentativ. ceea ce ai spus tu e mai degraba consecinta a unei metodologii de esantionare. plus ca un esantion e reprezentativ in raport cu ceva… ca sa nu mai spun ca nu ai ales tu esantionul, ci s-a ales singur

  6. @alex dpdv al statisticii de manual, sunt de acord ca nu e perfect, dar e un punct de pornire pentru alte studii mai amanuntit – da o imagine intr-un mediu in care nu exista nicio informatie pana acum. cred ca ar fi util un studiu facut mai amanuntit, pe una numit tip de produs/serviciu/comportament, insa nu va fi cu siguranta Free 🙂

  7. @Titus din punctul de vedere al niciunei statistici nu e perfect. nu am o problema cu asta, ci cu faptul ca l-ai numit ceva ce nu e. nu prea e nici studiu de audienta, nici esantionul nu e reprezentativ, noroc ca spui acolo cum a fost facut. think out of the box, ca prea insisti pe produse si comportamente.. un studiu mai amanuntit nici nu s-ar realiza asa, e cu totul alta mancare de peste. si exista informatii despre twitter..nu la noi:)

  8. prin mini studiul asta deschid un drum si ridic o spranceana(la o firma de cercetare de piata) si face cineva un studiu mai tare decat al meu 🙂

  9. OK, poate studiu e putin cam mult spus, insa e o statistica interesanta, care confirma publicul tanar al acestui canal, foarte activ, la cate raspunsuri s-au strans fara o campanie clasica de generat raspunsuri, intr-un timp foarte redus (2 zile).

    E drept, nu e un esantion reprezentativ, pentru ca nu ai aplicat vreo metoda de esantionare sau de limitare a esantionarii, ci s-a inscris cine a vrut.

    Asadar, marja de eroare poate fi maricica, insa nu cred ca ar conta cifrele in sine, ci mai mult reconfirmarea de mai sus.

  10. E putin ciudat studiul asta al tau. Pentru a face graficele te-ai folosit strict de cei care o urmareau pe @fatadinport . Gandeste-te ca daca ai fi pus alt utilizator sa faca asta, unul care ar fi avut numai followeri de 16-18 ani, ei ar fi fost masa in ceea ce priveste raportul de varste

  11. @grim_cris si pentru @bholteanu de pe Twitter.

    Mai am de facut o precizare. Raspunsurile au venit si ca urmare a ReTweet-urilor de la @eCostin, @Pyuric si a altor participanti la studiu cu mai mult de 500 de followers – s-a extins reteaua mai departe de @fatadinport.

  12. Tinand cont ca sunt ceva mii de utilizatori, esantionul trebuia mai mare. Un 500 sa zicem. Atunci aveai datele mult mai exacte:)

  13. Salut Titus,

    Replica cu Fata din port era pe jumatate gluma.

    Ideea e ca avand un mecanism din asta, piramidal (1 user-12 useri-48 useri-x useri), faci practic o felie de pepene in care lucrezi si nu mai poti avea pretentia de reprezentatitivitate.

    Eu nu spun ca rezultatele nu sunt interesante (chiar sunt!), doar ca nu poti sa calculezi marja de eroare.

  14. am participat si eu la treaba cu #ziuameae si am si urmarit desfasurarea ei. Insa e cam prea mult spus studiu de audienta, si treaba cu esantioanele..de mai sus.

    E o chestie interesanta …si atat 🙂

  15. Pingback: VreauForum.com » Blog Archive » Titus Blog » Studiu de audienta pe Twitter
  16. beranger, ce vrei să spui? ca Twitteristii sunt nf și disperați? hmm, te contrazic și urmatorul comentariu de genul asta te va trimite în spamhole

  17. Pingback: Audienta Twitter platforma de micro-blogging | Blogul Lu' Cristi

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *